Familjeliv

söndag 19 augusti 2012

Grillade bananer och pyssel

Nu har stunden kommit. Med grillad majskolv, grillat vitlöksbröd och grillad banan (med choklad i) i magen ska jag nu ta itu med dagispärmen. (Förlåt mej alla förskollärare, jag SKA börja kalla det för förskolan....).
På bordet framför mej ligger nu lite tyg jag har plockat ihop från mina gömmor. Har för mej att något av det skulle bli detaljer på en kjol...
Tänker mej att jag ska sy ett "fodral" till pärmen i det blommiga tyget och sy på Tvåans namn utklippt i det prickiga tyget. Och zickzacka fast det med den rosa tråden. Jag gjorde typ likadant på Ettans. Nån rättvisa måste det väl vara?!;-)
Tvåans borde kanske bli lite finare med tanke på att jag nu har gjort det en gång förut... Men det var ju tre år sedan...

Japp, detta får bli kvällens projekt. Men klockan är redan 22 så frågan är hur långt jag kommer innan ögonlocken blir alldeles för tunga...

Allt gott! / Alexandra

PS. Du har inte missat tävlingen va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar