Familjeliv

måndag 8 oktober 2012

Pannkakor och pancakes


Men åååhhh... Jag kan inte göra pannkakor!!! De blir tjocka tjocka eller bara söndertrasade. Slänger i fler ägg men det hjälper inte. Han gör av samma recept, i samma panna och kan lite snyggt slänga upp pannkakorna i luften och vända dem... Vad är fel?! Jämförde mitt recept med många på nätet och det verkar vara det vanligaste. Då skulle man ju kunna tro att det vore det bästa... No no...

Hur gör du dina pannkakor? Tips och trix mottages med stor glädje, lämna gärna en kommentar här på bloggen.

Eftersom detta är ett problem jag dragits med länge har jag valt att gå runt problemet och istället göra American Pancakes. Går snabbare, lättare och med mindre katastrofrisk. Men idag kom alltså dagen då Ettan tyckte att det var dags för "vanliga" pannkakor... Och Han var ju självklart inte hemma... Nu är i alla fall pannkakssmuddret i våra magar och katastrofen är över för denna gång. Nästa gång blir det pancakes igen! Om inte någon av er har lämnat världens bästa pannkaksrecept här...

Allt gott till er denna regniga måndagskväll!/
Alexandra





PS. Bilderna har jag hittat på nätet och fixat till lite. Sånt måste man ju skriva. Alltså att man inte tagit dem själv...

3 kommentarer:

  1. Det går inte att steka bra pannkakor. Lydia och jag har gått över till plättar för det är enklare. Annars har jag samma problem hemma, pappa steker felfritt och mina bara går sönder!

    SvaraRadera
  2. Efter en utskällning av Mathias har jag numer alltid vaniljsocker i mina (för det har ju Anna-Karin....suck)

    SvaraRadera
  3. Ett tips är ju att ha smeten i kylen en halvtimme innan man börjar steka och att göra den på röd mjölk.

    SvaraRadera