Familjeliv

lördag 6 april 2013

Tvätt och jord

Vilket väder vi har!!! Här har det varit strålande sol i en hel vecka. Så härligt!
Idag har vi varit på altanen och i sandlådan. På torkvindan har tvätten hängt. Förmiddagskaffet dracks på altanen. Nu känner jag mig dock lagom avkyld... Han har kört skottkärra efter skottkärra med jord till den nybyggda planteringslådan. I fönstret står alla de små tidningspapperskrukorna med små gröna skott. Det kliar i fingrarna, det ska bli kul att få sätta igång och göra vårfint utanför huset. Men det är fortfarande kallt på nätterna. Några eller kanske någon vecka till, sedan kan jag inte bärga mig längre. Tills dess får jag nöja mig med att titta på bilder på vårblommor på Pinterest. Visst är bilderna härliga?!
Allt gott!/ Alexandra









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar