Familjeliv

söndag 9 september 2012

Fullkorn och släktkalas

Idag har vi haft kalas igen. Släktens tur idag. Ettan hade beställt kakor han ville ha; chokladbollar, kladdkakemuffins, mormors juicerutor och bullar. Tyckte att jag kom ganska lindrigt undan och tänkte att jag då kunde passa på att engagera mej lite extra i bullbaket. Jag skulle göra Leilas vaniljbullar. Köpte Vetemjöl Special. När jag hällt i mjölet visade det sig att jag köpt Vetemjöl special FULLKORN. Vitaminberikat. Bullarna blev lite beigea... Provsmakade dem och insåg att det inte var något jag ville bjuda på. Fick helt enkelt sätta en deg till och göra min vanliga krans. Den är ju så snabb så den var ändå klar före vaniljbullarna var klara. Varför gå ifrån ett vinnande koncept egentligen?
Till slut var i alla fall allt fixat och gästerna kom.
Gästerna fick helt enkelt välja om de ville ha en "nyttig" bulle eller en god bulle... Tog man en nyttig så raserades det ändå när man tog av Nutellatårtan...

Nu har friden lagt sig igen och vi har haft legofrossa här.
Allt gott!
Alexandra


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar