Familjeliv

fredag 23 november 2012

Vindstilla och sköldpaddor

Det är dåligt med uppdateringar om resan här på bloggen. Det beror på både semestertider och dålig uppkoppling...
Ibörjan av veckan var vi i Montanita med fam Gunnarsson. Så mysigt ställe! Och de skönaste baden hitills. Vattnet var kristallklart. Och varmt. Sedan i onsdags befinner vi oss i Puerto Lopez.
Igår tog vi en utflykt till Isla de la Plata. Nånslags miniGalapagos. Båtturen tog 1h. Tydligen var Stilla Haver ovanligt lugnt då... Väl framme vandrade vi runt i två timmar i gruppen som reste tillsammans. Det fanns ingen chans att vända tillbaka på egen hand så det var bara att hoppas att Ettan och Tvåan skulle hålla sig i skinnet... Ettan tog täten och gick före guiden hela vägen. Tvåan skulle gå själv hela vägen. Terrängen var liksom inte skapad för en inte ännu tvååring... Men det gick bra. Sedan blev det sköldpaddsmatning. 5 stora sköldpaddor var runt båten. Mäktigt. Efter "lunch" på båten blev det snorkling. Tvåan gillade mer att bada på det djupa vattnet än Ettan gjorde... Väl hemma var det ett dopp i poolen, middag och läggdax. Idag tar vi en tucktuck till Los Frailes och badar på den fina stranden.
På måndag lämnar vi kusten och flyger till Quito. Algot längtar efter Patricia som finns där...
Alla bilder ligger i kameran ännu så detta blir ett bildfattigt inlägg...