Familjeliv

torsdag 21 februari 2013

Falbygden och påsk

Igår var jag på ostskola på Falbygdens ost. Vi pratade om ost och provsmakade ost. Till lunch åt vi en buffé med allt möjligt innehållande ost och sedan provsmakade vi ost igen. Jag var mätt resten av dagen, osten höll på att komma ut ur öronen på mej. Men ostskolan var kul och nu vet jag precis hur det ser ut på Falbygdens lager.
Som grädde på moset hade de i sin ostbutik också en Vår- och påskmarknad. Det var höjdpunkten av lunchrasten kan man lugn säga. Massor av fina grejer, oändligt många ljusstakar (som jag ju älskar), massor av grejer från Rice, färgglatt, vårigt, rostigt, zink, korg, dukar, fjädrar, ägg, små fina fåglar och allt möjligt. Till på köpet fick alla som gått ostskolan 25% rabatt på allt...
Nu kliar det verkligen i fingrarna, jag vill ta in våren och slänga ut vintern. Jag vill vårstäda, röja, byta kuddfodral, fixa och dona. Men idag pluggar jag...
Jag bjuder dock på lite bilder från småshoppingen igår. Håll till godo!
Snart är våren här!/ Alexandra

Tyvärr cyklade jag lite vårdslöst hem så två av de tre äggen i redet kraschade...




2 kommentarer:

  1. Rigmor Myhre Olsson22 februari 2013 kl. 09:36

    Uppskattar din trevliga blogg. Läser den med intresse. Vilken dag, bara ost på schemat.
    Lycka till med dina studier.
    Rigmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rigmor!
      Va kul att du gillar bloggen! Och va kul att du skrev en kommentar!
      Ja, "ostdagen" var sannerligen en god, udda och trevlig dag.
      Tack!/ Alexandra

      Radera