Familjeliv

söndag 17 februari 2013

Överlevare och söndagssoft

Hej!
Här har förmiddagen ägnats åt att ta upp pelargonerna ifrån källaren. De har nog inte fått något vatten sedan de flyttade ner i november men de ser ut att ändå må bra. Hoppas hoppas! De är ena riktigt överlevare. Förra året hade dock inte många överlevt men åren innan har jag lyckats och dessutom tagit mängder av sticklingar. Förut har jag satt sticklingarna direkt i jord och det har gått hur bra som helst. I år sätter jag nog dem i vatten lite först. Man vet ju inte vilket som är bäst förrän man provar... Det är verkligen en underbar känsla att hämta upp de små vännerna, skölja av dem, rensa bort alla gamla blad och se de nya bladen som redan tittar upp. Tänk, om några månader är hela verandan full av blommande pelargoner. Jag har de senaste åren fått påminnelse på Facebook av en vän som vet när det är dax att hämta upp pelargonerna och tack vare det är hinner de börja blomma  "i tid".
Fram tills pelargonerna blommar får man dock ha lite annan blommande fägring som en liten hint om vad som komma skall. Jag älskar verkligen pärlhyacinter. Och ungefär alla andra tidiga blommor på lök också...
Nu ska här pysslas ett kort till den 35-åriga svägerskan.
Allt gott!/ Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar