Familjeliv

torsdag 23 maj 2013

Äppleblom och visdomständer

Oj, vilket låååångt blogguppehåll det blev. Ibland blir livet lite hysteriskt. Det blev det för några veckor sedan. Men till slut bestämde jag mig för att strunta i poängen för kursen Avancerad webdesign och istället njuta lite av våren. Och som jag njuter... Underbart.
Ute hänger vimpeln rakt ner, månen är full, kvällshimlen är ljus, äppelträdet blommar och allt i rabatter och land växer så att det knakar. Våren är fantastisk!

Apropå knakar så var det precis vad det gjorde när tandläkaren drog ut min andra visdomstand härromdagen. Nu är jag vackert blå på käken och det värker och ömmar. Men nu är det gjort! Tack och lov! Nu håller vi bara tummarna för att de två som sitter kvar ska få sitta kvar...

I förmiddags var jag ute och fotade lite i trädgården, det kan vara mysigt att ha lite bilder att ta fram när mörkret sänker sig i november.

Vårt fina gamla äppelträd har börjat blomma så smått. 
Jag funderar på att ställa en bänk en bit från trädet så man kan sitta där och titta på de vackra blommorna.
Det som är inte är bra med att trädet blommar är att blommorna snart är överblommade då...;)
Två pionknoppar. En mer än förra året...
Ormbunkarna börjar krulla upp sig.
De mörka "äkta" syrenerna behöver mer tid på sig.
Vildäppelträdet på utsidan tomtgränsen doftar himmelskt.
Nu är det dags för värktablett och kudden. Kudden som legat ute på balkongen och vädrats hela dagen. Vardagslyx.
Vi hörs snart igen.
Allt gott!/ Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar