Familjeliv

söndag 29 juli 2012

Sommarkvällar och pyssel

Varit på bio ikväll. Ice Age 4... Snacka om att Ettan var nöjd där han satt med sina 3Dglasögon och sina popcorn.
Vid hemkomsten insåg jag att det faktiskt har börjat mörkna på kvällarna. Kanske märktes det extra tydligt idag när himlen var grå. I vanliga fall brukar jag förfasas åt att "det går åt fel håll", att det nästan är ett helt år kvar tills nästa gång det blir ljusare och ljusare. Men i år ska jag välja en annan väg. Jag ska fröjda mej åt de mysiga mörka augustikvällarna. Jag ska!!!
En sak jag ska försöka göra för att riktigt kunna mysa till det är denna pimpning av en vanlig ljusslinga. Vanliga vita pappersmuggar, fina papper, en ljusslinga, lim och en sax är det som behövs. Och se så mysigt det kan bli! Visst?!
Allt gott!/ Alexandra

2 kommentarer: