Familjeliv

måndag 23 juli 2012

Storm och pyssellängtan

Det känns som rena rama hösten ute. Himlen är grå och vinden viner. Huh.
Blir sugen på att få sitta i lugn och ro och pilla och pyssla med något. Kanske ska ta tag i det där lapptäcket som jag velat göra i hundra år?! Hämtade i alla fall ner lite tyger. Det är bara så svårt att begränsa sig... Tänkte börja (?!) med att göra ett till Tvåan, ett i rött/rosa/turkos/grönt. Tyghögen är bara alldeles för hög (tror jag)... 16 olika tyger. Och då har jag redan plockat bort några...
Min tyghög
En bild jag hittade nu med lite dovare färger än min hög... Åh så fint!
Dessa bilder från Pinterest gillar jag.

Än så länge sitter Ettan i soffa och tittar på barnTV. Men snart vaknar nog Tvåan från sin förmiddagslur och då är det slut på friden... Det blir nog inget lapptäcke denna gången heller... Men det blir mys - garanterat! Förstklassigt mys med världens goaste kids och det är inte illa! Lapptäcke kan jag göra när jag blir pensionär...;-)

Allt gott! / Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar