Familjeliv

onsdag 4 juli 2012

Ullared och Ernst

Hemkommen ifrån Gekås i Ullared. Utpumpad. Man ska inte åka till Ullared om man inte har rejält med tid på sig. Punkt slut. Stressade runt utan att ens ta en kopp kaffe. (Så på hemvägen kom huvudvärken. OMG, vilken huvudvärk. Nu har jag dock hällt i mig tre koppar kaffe och värken börjar släppa. Det är då man inser att man är beroende...)
Jag sprang iallafall igenom inredningsavdelningen och fick inte ens med mej ett ljus hem. Illa. Tror nog att det är Gekås affärsidé - man ska liksom alltid känna att man inte är nöjd och vill återvända snart igen.
Det sista jag roffade åt mej var i alla fall en duk till altanen och lite muffinsformar. Man lämnar inte Ullared utan muffinsformar!!!


Håller på och laddar inför morgondagens Ernstprogram. Läser på hans hemsida och funderar på vad han hittar på i år. Det roligaste hade varit om han tog sig an ett ganska vanligt hus. Kanske ett tegelhus från 60-70-talet. Inget charmigt gammalt hus med tjocka vägar, fina fönster, vacker utsikt, underbara trägolv osv. Gärna med en begränsad budget... I alla fall kommer jag följa honom i hans äventyr. I morgon blir det dock på play nattetid eftersom kvällen ska tillbringas på konsert i konserthuset.

Allt gott!/ Alexandra

4 kommentarer:

  1. Mammas goa! Gott att du är laddad för kvällens premiär. Jag är taggad till tänderna. Har knappt kunnat sova i veckan...! jag tycker Ernst ska få frossa, pyssla och mysa med obegränsad budjet! Hans skobudjet måste ju vara liten iaf.... Hörs ikväll!! Kram

    SvaraRadera
  2. Kan du inte skicka en liten eller stor "Ernst" till Backa som hjälpter till att fixa det gamla huset :) Sitter och försöker planera allt som ska göras ... medan frun är på vift och letar prylar. Igår bästa fyndet hittills i livet. Vad sägs om en Ute-soffgrupp som HAR KOSTAT 16.000:- för 1600:-. Absolut inget fel på den. Kom och njut! Svärfar

    SvaraRadera
  3. Underbar blogg!! Jag blir riktigt inspirerad att börja blogga lite själv igen =) // TAK

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, kul! Då får jag hålla ögonen öppna. /A.

      Radera