Familjeliv

fredag 20 juli 2012

Påskris och luktärt


Tillbringat dagen i Jönköping på begravning. Kom hem till bombnedslaget vi lämnat i stressen i morse. Varför blir det alltid så? Efter bad och läggning av barn blev det röjning för att sedan gå ut lite i trädgården och njuta av sommarkvällen. Tyvärr njöt även myggorna av sommarkvällen och av mej...
Jag trotsade i alla fall min myggfobi och bjöd dem på lite blod för att få kolla runt på blommor och annat. Såg till min förtjusning att mina luktärter äntligen börjat blomma. De har fått mycket nässelgödning och växt sig riktigt höga och nu kom till slut blommorna. Härligt!

Även tomaterna och potatisarna blommar. Det är dock inte mina projekt, Han har en liten bonde i sig.

Måste också visa bilder på fjolårets påskris som köptes, sattes i ljummet vatten, bildade rötter, planterades och nu har överlevt över ett år på vår altan. Det är någonslags pil. Vet du vad den heter? Jag gillar den i alla fall.
I blomlådan på altanräcket blommar det hysteriskt. Vet inte vad den heter heller. Den ser ut som en viol men det är det inte.
Sälgen som sågades ner för att kunna bygga trädkojan verkar inte bry sig om att den blev rejält lemlästad. Nu håller den på att bygga in kojan i sina långa skott.
Det är längesedan vimpeln hängde neråt på denna blåsiga ö. Det är bara att passa på att njuta.
Oj, ikväll blev det nånslags fotoblogg...

Nu får det bli gårdagens avsnitt av Ernst innan det är dags att krypa till kojs.
Allt gott!/ Alexandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar