Familjeliv

måndag 2 juli 2012

Loppis och fotboll.

Äntligen har Kyrkans sommarloppis öppnat. Wunderbar! Kön ringlade utanför församlingshemmet när jag kom farandes på min cykel. Till slut öppnades dörrarna och folket pressade sig in genom dörrarna och upp för trappan. Det första jag fick syn på var massa plåtburkar. La beslag på två av dem.

Rotade sedan vidare. Inte helt lätt med allt folk. Hittade ett virkat överkast till enkelsäng. För 140:-! Vad blir det för timpeng för den som suttit och virkat?! Den såg helt oanvänd ut dessutom, som ny. Nu är den tvättad och har tillsvidare fått flytta in i verandan.

På kvällskvisten gick startskottet för vad som kanske blir min karriär som fotbollsmorsa. Ettan hoppade glatt i Liverpoolkläderna och fotbollskorna och sprang ut på planen. "-Spelar man i lag???" Japp...

Efter paj med spenat, soltorkade tomater, fetaost, rödlök och salami med Svärisarna ville Han gå ut med båten. Kl.22:30... Så det gjorde Han. Jag bloggade istället...

Allt gott! / Alexandra (som blir glad över kommentarer från bloggläsare)

4 kommentarer:

  1. vilket fint överkast! passar ju som myspläd också. Det är helt klart bättre att fynda virkade överkast på loppisar, för attans va dyrt det blir att göra själv. För att inte tala om tiden det tar! Bra fyndat, jag blir avis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det?! Japp, tanken är att ha den som pläd. På altanen i sommar kanske?! Du kan ju åtminstone virka ett själv, det är mer än vad jag kan. Tills ni kommer ska jag ha köpt garn så du kan lära mej!

      Radera
  2. Åh vad fina grejer! Vi har den runda röda burken också efter farmor :) gillar! Kram Charlotta

    SvaraRadera
  3. Sofia Börjesson3 juli 2012 kl. 17:35

    Hade ju hoppats få prata med dej igår vid fotbollsplanen:) så mycket folk!!! Jag ska spana efter dej imorgon:)

    SvaraRadera