Familjeliv

lördag 30 juni 2012

Loppisfynd och eftermiddagsfika

Lördag. Ettan på Resort hos Mormor och Morfar. Tvåan sover till kl.9. Funkar fint.
Loppis på Hembygdsgården med orkester och kaffeservering i trädgården. Mysigt. Och hysteriskt...
Jag var typ först in i tältet med "prylar" och hann ändå knappt se på grejerna innan det fina var borta. Men jag la vantarna på en burk. Och en gammal ram. Sen lämnade jag hysterin...

Till eftermiddagskaffet tänkte jag provsmaka en av kransarna som bakades härrom dagen. Men det behövdes något mer. Mina favorit "snabbaattaslängaihop"-muffins med vit choklad i smeten. Jag delade på smeten och gjorde en med mörk choklad och mashmallows och en med hallon. Extra snabbt gick det att slänga ihop smeten när man har fått såna här käcka chokladprickar av MatMagnus. Tack tack!
Resultatet blev till belåtenhet för familjen.

Och här kommer receptet...

Allt gott! / Alexandra

PS. Receptet till kransen tror jag att jag provar något annat nästa gång... Därför lägger jag inget ut här. Än...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar