Familjeliv

tisdag 26 juni 2012

Bak...

Full av iver drog jag igång bullbaket under tiden barnen åt frukost. Vad jag inte visste då vara att Tvåan senare skulle ta en timme på sig att somna för sin förmiddagslur. Och att alltså degen fick jäsa länge och väl. Egentligen ska den bara jäsa på plåten när allt är utbakat...
När jag kom till köket igen var degen på väg ut genom ytterdörren... (Som jag förövrigt äntligen beställt en ny...till slut. Ytterdörr alltså...;-))
Det blev iallafall till slut såna kransar som jag skrev om igår. De två första kransarna blev kanske inte preciiiiis som på bilden men den tredje blev ganska bra. Gjorde dessutom några snurror också så Ettan skulle bli nöjd. Snurrorna är dock redan slut efter ett smärre kafferep för 5 barn, 3 mammor och 1 pappa på vår altan...
Här har det ju inte alls varit "bakväder" idag, men ibland bara måste man...

Nu, kl.17:30, är det väl dags att hänga ut tvätten som legat i maskinen sedan i morse...

Goafton! / Alexandra

PS. Lämna gärna en kommentar, det gillar jag.

2 kommentarer:

  1. Vad fina de blev!...märkte du någon skillnad i om de blev torrare eller saftigare eller så?....snitsiga så det förslår, ska testas nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja, de är ju faktiskt lite roliga. Har dock inte provsmakat ännu... Testa på! Och rapportera gärna resultatet...;-)

      Radera