Familjeliv

måndag 18 juni 2012

Stockholm

Nyss hemkommen efter två dagar i vår huvudstad. Ett helt år sen sist så det var kul att komma tillbaka. Jag har ju ändå bott där i 7 år. Det blir smått hysteriskt att komma en sån kortis för det finns ju så mycket man vill hinna med och många man vill hinna träffa. Denna gången var orsaken till trippen ett bröllop så det blev inte så mycket annat. Tänkte ändå att jag kan dela med mej av några utav mina Stockholmsfavoriter:

Berry details vid Mariatorget på Söder måste få ett besök.
Syster Lycklig på Tegnérgatan måste också få ett besök.
Sweet chili chicken på Little India i Kungshallen måste intas.
En promenad från Djurgårdbron till Skeppsholmen/Kastellholmen måste göras.
Kastellholmen
Jag tar gärna en tur till Kina slott.
 Rosendals trädgård måste gästas. 
Dessutom vill jag som fröken slå ett slag för Medeltidsmuseét.
Det var några Stockholmspärlor, kanske har de mer med fina minnen för mej att göra än att det är fantastiska ställen, du får testa själv.
Allt gott! / Alexandra

2 kommentarer:

  1. Ahh sweet chili chicken, den kan jag drömma om. Tack för påminnelse! Festligt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahah! Tänkte nästan att du skulle reagera på det... Jag missade dock Little India denna gången. Men nästa gång så...

      Radera