Familjeliv

onsdag 13 juni 2012

Förmiddagspyssel...

När Ettan var lämnad på förskolan och Tvåan tog sin förmiddagslur tillbringade jag äntligen lite tid med symaskinen. Gillar´t! En kudde hann bli färdig och en till blev halvfärdig. Sedan var det dags att hämta ner Tvåan, Kaninen och nappen och börja med lunchen till oss och Han.
När Ettan var hämtad på förskolan och satt vid köksbordet för lite mat passade jag på att sy färdigt den andra kudden. Hela tiden påhejad av Tvåan som varje gång jag stannade symaskinen sa:"-Sååå!". Samtidigt som Ettan som vanligt ställde tusen frågor, tex:"-Varför finns det symaskiner? Varför heter det symaskiner? Varför har man inte en robot istället? Då kunde man göra så att den stack en tröja..."
Men nu är alltså två nya kuddar klara och två barn roar sig lite på egen hand. Eftermiddagsfrid.

Så fort Han kommer hem från jobbet packar vi in oss i bilen och drar till Staden. Måste hinna en sväng förbi Balders hage, Granit, Lagerhaus och Grandmas. Måste...

Allt gott!/ Alexandra

5 kommentarer:

  1. Snygga kuddar du sytt. Kul kommentarer från barnen också ... barn kan verkligen kosten att ställa roliga frågor.

    Kul att du börjat blogga, lycka till med det.

    Jag önskar dig en härlig dag! :)

    SvaraRadera
  2. Balders Hage är ju en för ljuvlig butik.. Jag köpte faktiskt en vimpel i rosa/röd till Cornelia där för några år sedan. Men sy skulle jag nog också behöva göra med en vimpel till William har inte hittat motsvarande i de blå färger jag önskar till hans sida av rummet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Balders hage blir ofta dyrt att besöka. Man vill ju ha allt... Jag har sytt många "vimpelspel" det sista året. Både till mej själv (läs barnen) och andra. Kul! Det är bara till att ta fram maskinen och börja...;-)

      Radera
  3. Allis, kan vi inte få en tutorial om dina piffiga kuddfodral?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo Maria, det kan ni visst få. Ska fota nästa gång jag syr kuddfodral. Det är bara det att det finns en herre i det här huset som gör narr av mig och mina kuddfodral...;)

      Radera