Familjeliv

torsdag 14 juni 2012

Ljus eller mörk...

Hej!
Idag har varit en jobbdag. Genrep inför skolavslutningen. I kyrkan. Med "Den blomstertid". Härligt!
På eftermiddagen blev det städat i huset. Tvåan gjorde dock sitt för att se till att stöket skulle finnas kvar. Så fort jag stoppade undan något kom hon dragandes på något annat... Plötsligt
hittade jag henne på toa, slängandes toapapper i toastolen för att sedan dra upp pappret och suga på det. Mysigt... Några sekunder senare hade hon tömt Första Hjälpen-lådan och var i full fart med Desivonflaskan. Hon är hysteriskt aktiv nu. Puh.

Mörkrosa ( eller Laxrosa kanske...)
Ljusrosa
 När jag gick här och pysslade om mina Mårbackor så funderade jag på vad det är som gör att vissa av dem är så ljusrosa och vissa är så mörkrosa. När jag googlade på det visade det sig att de blir mörkare om de får mycket sol. Aj då, vår veranda är ju väldigt ljus och solig och jag tycker att de ljusrosa är finare... När jag tittade efter var det faktiskt så att de som stod i de soligaste fönstren var mörkast. Hade ingen aning om att det berodde på solen. Visste du det?

Allt gott! / Alexandra


4 kommentarer:

  1. Klart man visste! Det vet ju alla ;) NOT ;) Kul att man lär sig något nytt varje dag... Vet inte om just denna info är här för att stanna...men då finns ju alltid Google ;)

    SvaraRadera
  2. Tycker det är lite dålig uppdatering på den häringa bloggen ;)

    SvaraRadera
  3. Oj, oj, vi är så lika. Jag kan också fundera på om jag gillar ljus eller mörk rosa bäst. Ljus tror jag. Fast mina blommar inte (köpte vita eftersom jag inte kunde bestämma mig). Måste nog stå soligare fönster.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, ja, vi är nog lite lika! Ljusa är finast, men vad gör man när de står på solig plats?! Klorin?;-)

      Radera