Familjeliv

fredag 29 juni 2012

Draksvans

Pinterest är ju en guldgruva utan dess like. I lööööv it!
För ett år sedan hittade jag den här bilden och sparade den.
Jag tänkte att det inte skulle vara så svårt att sy ihop nåt liknande. Så när Ettan fyllde 4 i augusti kom äntligen dagen. En timme innan barnkalaset skulle börja... Hittade en grön fleecefilt fr Ikea och en röd gammal collegetröja i källaren. Det fick duga. Sedan började racet...
Jag valde att sy "taggar" som satt ihop, eller rättare sagt, det blev så. Jag knökade taggarna fulla med stoppning från en kudde jag hittade i förrådet och sedan sydde jag ihop det hela. Knökade i mer kuddstoppning, sydde ihop och sydde fast band att knyta runt magen. Fort och lätt. Och kanske inte lika noggrant som jag brukar göra sånt här... Men den var klar när kalaset började!
Så här i efterhand tror jag att det vore bättre att inte sy ihop längst upp, utan istället sy fast en cirkel där, så att den blir platt mot rumpan. Testar du att sy den kan du ju meddela hur du gjorde och hur det blev.:-D
Allt gott!/ Alexandra




1 kommentar:

  1. hehe, Tack! Jag får väll ta lite mer tid för pyssel nu, se är ju så kul! nu när de är lov och allting ju! :)

    Häftig svans! :)

    SvaraRadera